Alla nya Bontrager AW3 Hard-Case Lite-däck får mer punkteringssäker, bättre grepp

0 0


Många åkare sträcker sig mycket för att hitta det lättaste och mest effektiva däcket på vägen. Andra vill bara avsluta sin resa utan att få en lägenhet. För den andra gruppen finns det däck som Bontrager Hard-Case-familjen. Dessa förstärkta däck blandar avancerat punkteringsskydd med ett högpresterande vägdäck – och de har just blivit ännu bättre.

Bontrager AW3 Hard-Case lite däck från sidan

Specifikt pratar vi om de helt nya Bontrager AW3 Hard-Case och Hard-Case Lite rördäck. Att AW står för All-Weather, som är tänkt att göra detta till ett däck som du kan montera upp och glömma bort. Vått väder, grov trottoar, stora stötar, skräp på vägen – Bontrager hävdar att de inte matchar de nya AW3-enheterna.

bontrager AW3 hard case lite terrängcykel däck recension

Det är värt att betona att poängen med dessa förbättrade mönster är att bättre skydda dina rör från att bli punkterade. Dessa är inte tubeless-ready, och Bontrager rekommenderar specifikt att försöka ställa in dem tubeless.

Bontrager AW3 Hard-Case närbild på slitbanan

Alla AW3-modeller har ett slätt mittmönster för hög rullningseffektivitet, men axlarna har sippning för att kanalisera vatten från slitbanan tillsammans med infällda gropar för extra kurvtagning. Däcken har också sin nya TR-Endure gummiblandning som sägs bibehålla utmärkt dragkraft samtidigt som slitbanans hållbarhet förbättras.

AW3 Hard-Case Lite

Bontrager AW3 Hard-Case Lite däckkonstruktion avskuren

Men som de säger är det vad som är på insidan som räknas. Tack vare en ny aramid / nylonväv för punkteringsskyddet under slitbanan hävdar Bontrager att däcket behåller sin smidighet men överträffar drastiskt den sista modellen. Enligt oberoende test av Wheel Energy i Finland är det nya AW3 Hard-Case Lite 78% starkare när det gäller punkteringsskydd jämfört med det tidigare AW3 Hard-Case Lite-däcket.

Som namnet antyder är Hard-Case Lite den lättare av de två, men har fortfarande Aramid / Nylon-väv under slitbanan och en förstärkt chafer för sidovägg och pärlskydd.

AW3 Hard-Case Lite-däcken erbjuds 700c x 25mm / 28mm / 32mm / 38mm med ett 60tpi hölje, vikbar pärla och påstått vikter på 260g till 450g.

AW3 Hard-Case

Bontrager AW3 Hard-Case däckkonstruktion avskuren

För ännu mer punkteringsskydd lägger Hard-Case till ett nylonskikt från pärla till pärla. Det är förutom Aramid / Nylon-trampskiktet och det förstärkta chafern. Precis som HCL kommer Hard-Case-däcken i 700c x 25mm / 28mm / 32mm / 38mm med ett 60tpi hölje, vikbar pärla och påstått vikter på 315-505g.

Kan du se mig nu?

Bontrager AW3 Hard-Case Lite med reflekterande sidovägg

Dessa däck bör vara populära bland pendlare och cyklister som spenderar mycket tid på att köra i vått väder, så det finns också ett reflekterande sidoväggsalternativ. Det erbjuds endast på AW3 Hard-Case Lite-däck, men det finns i alla fyra storlekar – 700c x 25-38mm. De reflekterande remsorna lägger bara till cirka 5-10 g per däck.

Faktiska vikter

Bontrager AW3 Hard-Case Lite 700c x 28mm faktisk vikt

Bontrager skickade ut några olika däck för oss att kolla in i förväg med 700c x 28mm och 38mm, båda i AW3 Hard-Case Lite. Tylers 28mm-däck kom lite mer än vad som hävdades vid 318 / 320g jämfört med Bontragers siffra på 300g. Jag fick också ett par 28mm däck som kom närmare 305 / 307g för uppsättningen.

Bontrager AW3 Hard-Case 700c x 38mm faktisk vikt

Våra 700c x 38mm däck var närmare krav – bara med ett gram.

Priser och tillgänglighet

Oavsett modell eller storlek kommer alla AW3-däck att säljas för 59,99 dollar per styck. Däcken finns nu tillgängliga via Trek-återförsäljare och detaljhandelspartner och inkluderar deras ovillkorliga Bontrager-garanti – om du inte gillar dem under de första 30 dagarna tar de tillbaka dem.

trekbikes.com

Utlämnande: Några av dessa länkar är anslutna länkar som kan tjäna en liten provision för Bikerumor om du klickar på dem och köper något. Detta hjälper till att stödja vårt arbete här utan att kosta dig något extra. Du kan lära dig mer om hur vi tjänar pengar här. Tack!



Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.