Biktrix Moto, en e-moped med stort elcykel och cruiser-utbud

0 0


Den nya Biktrix Moto är en av de udda skapelser som vi inte är helt säkra på – är det en e-cykel eller är det en elektrisk motorcykel? Biktrix kallar det en moped, som inte helt klargör frågan, eftersom den har både pedalhjälpmedel och strypdrivmedel. Så, låt oss bara omfamna att det är en udda form av alternativ eldriven transport som kan få vissa människor ur en bil, och definitivt kommer att få några befintliga cyklister att glina från öra till öra när de kryssar runt i staden …

Biktrix Moto kombinations e-cykel, alt-transport e-moped

OK, när du tittar på den videon blir det ganska tydligt hur Biktrix förväntar sig att de flesta ska åka på sin nya elektriska Moto-moped … luta dig tillbaka och vrida gasen för att kryssa runt staden på den här elektriska motorcykeln. Men låt oss inte vara alldeles för hastiga, det här är faktiskt fortfarande en klass 2-elcykel, vilket innebär att den erbjuder pedal- och gashjälpalternativ och en topphastighet på 20 km / t / 32 km / tim vilket innebär att du kan köra på de flesta ställen som en pedalassistent e-cykel.

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport
c. Biktrix

Det kanadensiska e-cykelföretaget Biktrix tillverkar ett antal konventionella kryssare, hardtails och fullupphängda eMTB: er, du vet de som bara ersätter bottenfästet med en motor och bultar ett tungt, skrymmande batteri på underröret. Moto är inte en av dem. Istället är Moto inte riktigt avsedd för spårridning på något sätt, utan som mer av en alternativ form av transport. Det händer precis så att man får en uppsättning 4 ″ däck som gör det lika lyckligt på grusvägar som det är på stadens gator, även med vad som verkar vara en super grundläggande spolupphängningsgaffel (visas endast i studiofoton) och ingen bakre upphängning.

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport, snöig

Och du vet, det ser coolare ut än en e-hybrid stadscykel.

e-mopedtekniska detaljer

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport, Bafand 750W motor

Biktrix Moto e-moped är byggd för långdistans med standardbatteriet 1008Wh som driver 750W, topp 85Nm Bafang baknavmotor för en påstående 50+ miles. Det erbjuder till och med ett dubbelt batteriinställningsalternativ för att få över 100 miles av en enda laddning. Och enligt Biktrix är det med Moto som gör det mesta av jobbet, inte med att du trampar.

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport, detaljer

Klass 2-begränsare toppar tumgasregulerad Moto ut vid 20 mph. Men Biktrixs egna användaranpassningsbara inställningar via den inbyggda speedo-skärmen låter dig välja ett ‘No Limit Motor Power’ -läge som kommer att fylla med 28 km / h för “endast terränganvändning” vilket skulle göra det föremål för andra regler.

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport, skuggsilhuett

Du kan dock trampa också. Moto erbjuder ganska lätt ~ 2: 1 enväxlad växling (42: 23T) med antingen 20 ″ eller 24 ″ hjul och 3 nivåer av pedalassistent. Men förvänta dig inte att spendera långa turer som trampar längs med en trevlig jämn kadensbyggande kondition. Passformen på Moto är motocrossinspirerad, med ett långt säte som du kan glida runt på för att hitta en bekväm position, men är inte exakt optimerad för tramp ergonomi eller korrekt benförlängning.

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport, bak

6061-legeringsramen har ett integrerat bakre rack och mini-moto-fender. Breda 4 fat feta cykeldäck med liten diameter på 80 mm, 36 H-fälgar hjälper till att tappa kraften och Tektro hydrauliska skivbromsar med 200 mm rotorer kommer att stoppa dig. Och en inbyggd ljusstark LED-strålkastare och bakljus bak ser till att du kan se och bli synlig, släckt från huvudbatteriet.

Den totala vikten hävdas med en hel del 75 lb för 20 ″ Moto, 78 lb för 24 ″ Moto (inget batteri) plus ett eller två 48 V, 21 Ah batteri till ytterligare 11 lb ett stycke.

Biktrix Moto – prissättning och alternativ för e-moped / e-cykel

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport, urban mobilitet

Allt detta sagt, Moto är ganska cool … som en moped är “ganska cool”, men utan att kolväten blir brända och utmattade på baksidan. Förmodligen kommer ingen som läser vår webbplats att dike en riktig cykel för en av dessa e-motorcykelsaker, men kanske kanske vissa människor förutom en bil eller till och med en bensindriven motorcykel kryssar runt i eldriven tystnad. Det ser kul ut … ungefär som en låg budget kryssare Cake.

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport, storlekar
20 ″ medium eller 24 ″ stor

E-Moto finns i två storlekar – med 20 ″ eller 24 ″ hjul, uppenbarligen för att passa små eller långa förare, från $ 2300 eller extra $ 600 för dubbelbatteriversionen. Tre ramfärger från Biktrix Moto är tillgängliga för förbeställning nu, med gratis nordamerikanska leveranser som börjar senare i månaden (april 2021).

Biktrix Moto e-cykel, urban mobilitet eMTB e-moped alternativ transport, kryssare

Biktrix.com



Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.