Boyd Cycling’s Jocassee grushjul blir bredare, lättare 700c-version

0 0


Boyd-cykling introducerade Jocassee-grushjulset i början av 2017, precis som gruscykelbommen hittade sin väg. Ursprungligen erbjuds i endast ett 650b-alternativ, Jocassee erbjöd en konkurrensfördel för grusmassan. Den bredare 24 mm interna bredden erbjöd ett utmärkt fotavtryck och snyggt vaggat de flesta 32-35 mm däck. Den 36 mm djupa semi-aero fälgformen är något vi fortfarande ser används på många grushjul idag. Det enda felet är att Jocassee bara var tillgänglig i 650b-storlekskonfigurationen – tills nu.

Boyd Jocassee 700c grushjulsats

Boyd-cykling gjorde inte bara en 700c Jocassee, de gick igenom och uppdaterade hela linjen för att bättre passa dagens grusstandarder. De nya Jocassee-hjulsatserna erbjuder en mer omfattande fälgplattform och ett grundare djup som passar många grus kvarnar.

Boyd Jocassee fälldetalj i kolfibergrus

Boyds uppdaterade Jocassee-fälg.

Den nya Jocassee-fälgen är en slanglös kompatibel krokfri fälg med en 26 mm bred invändig bredd och ett grundare (och lättare) 25 mm djup. Denna nya konstruktion tar den totala vikten ner till en svelt 338g i 650b och 353g i 700c-konfigurationerna.

Boyd Jocassee kolfiberhjul detalj 5

Boyd bosatte sig på den 26 mm interna bredden och noterade de 36 mm + däck som nu används på gruscyklar. Bredden på 26 mm räcker precis för att vagga däcket och hålla voluminösa höljen glada utan att snedvrida slitbanorna.

Boyd Jocassee kolfiberhjul detalj 3

Ekerborrning är densamma som den tidigare modellen (24h fram / 28h bak) med en 2,8 mm förskjutning, vilket Boyd påstår sig erbjuda mer enhetlig ekerspänning.

Boyd Jocassee kolgrusfälg från sidan

De nya Jocassee-fälgarna snöras till Boyds Quest-nav via Pillar Wing 20-ekrar. Hjulsatsen använder externa legeringsnipplar för lätt konstruktion och lätt att göra.

Boyd Quest-nav

Startnavet för de flesta Boyd-hjul är Quest-centrallåset. De interna naven väger 120 g fram och 245 g bak.

Boyd Jocassee Quest navdetalj

Inuti Quest-navet snurrar 12 x 142 axeln på Enduro Abec 5 LLU / LLB-lager – vilket håller körningen smidig och underhållet på ett minimum. Boyd Quest-navet har ett snabbt 5-graders engagemang och verktygsfri service / montering.

Boyd Jocassee Quest frontnavdetalj

En trevlig sak med verktygsfri service är att det är enkelt att byta freehub-kroppar. Quest-naven finns i Shimano Hyperglide & Microspline, Sram XDR, Campy och Campy N3W.

Boyd Jocassee Quest bakre navdetalj

Boyd Jocassee Wheelset Specifikationer:

Inre bredd: 26mm
Djup: 25mm
Talade förskjutning: 2,8 mm

Antal främre ekrar: 24 (2x snörningsmönster)
Antal bakre ekrar: 28 (2x snörningsmönster)

Frontvikt: 575 gram (650b) / 605 gram (700c)
Vikt bak: 725 gram (650b) / 745 gram (700c)
Ställ in vikt: 1300 gram (650b) / 1350 gram (700c)

* Hjulen levereras med slanglös tejp och ventiler installerade.

Priser och tillgänglighet

Pris: $ 825 fram / $ 925 bak / $ 1750 set

Jocassee-hjulen är handbyggda i Greenville, SC, har livstidsgaranti mot tillverkarens defekter och levereras med ett livstidsprogram för kraschbyte. Boyd Cykelhjul och tillbehör via återförsäljare och online på www.boydcycling.com



Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.