FOX FLOAT X Air Shock och DHX Coil Shock är helt nya för 2022

0 0


FOX har introducerat två helt nya chockar för 2022. Den första är FOX FLOAT X Air Shock, som levererar tunga funktioner i ett lätt paket för att möta kraven från aggressiva trailers, kombinerar sofistikerad dämpning och blekfri prestanda i ett lättviktschassi med enastående strukturell integritet.

2022 fox dhx fabriksspolchock

Den andra? Det skulle vara den helt nya DHX Coil Shock. FOX beskriver den här som deras magiska mattchock. Den erbjuder prestanda för spårutjämning i ett brett spektrum av konfigurationer som passar moderna enduro-, downhill- och freeride-mountainbikes. Här är en kort introduktion till dem båda.

Helt nya FOX FLOAT X Air Shock

FOX FLOAT X Air Shock

Du kanske undrar varför FOX har gått tillbaka till en monorörsdesign. Tja, den nya FLOAT X Shock gör det faktiskt inte byta ut DPX2. I stället för att tänka på det på det sättet, tänk på det som en nedskalad, lätt version av Float X2 med en funktion
uppsättning riktad helt mot spårkategorin. Dess avsedda användning sträcker sig inte över till enduro.

2022 fox float x fabriksluftskock
FOX justerar behållarlängderna i linje med chockstorleken

FLOAT X har en stor kolv och stor luftvolym för ett bredare utbud av inställning på fler ramar. Den större kolvytan innebär att det krävs mindre lufttryck för att uppnå
samma fjäderkraft. Det minskar det genomsnittliga ryttartrycket med 40 psi jämfört med DPX2.

Mycket mer anpassningsbar än DPX2, den nya FLOAT X-chockluftvolymen kan justeras i steg om 0,1. En 0,1 volym distans kan läggas till -0.2, -0.4, -0.6, -0.8, -1.0 inställningar för att finjustera luftfjädervolymen så att ryttare kan hitta det som är bäst för deras ram.

Luftventilens placering sägs erbjuda förbättrad rammontering och pumpåtkomst

Utöver volymjusteringar har FLOAT X många externa dämpningsjusteringar som håller ett brett utbud av förare nöjda. Det får en numrerad verktygsfri 11-klicks LSC-justerare (Low Speed ​​Compression) med 11 klick, och det får fler klick för justering av rebound (11) jämfört med DPX2. Det finns också en oberoende krets med fast läge, inkopplad av en 2-läges spak.

Den nya FLOAT X finns endast i måttstorlek eftersom de erbjuder en högre grad av bussning överlappning än imperial. FOX säger att gör det möjligt för dem att producera högre prestanda och mer hållbara chocker.

2022 DHX-spolchock

fox dhx chock spole

Den helt nya FOX DHX Coil Shock ser ett unikt chassi och spjäll jämfört med DHX2-spolchocken. Den får en högflödig huvudkolv och, liksom FLOAT X, har den en numrerad verktygsfri 11-klicks LSC-justerare med 11 klick, med 11 klick av reboundjustering också. Det får också en oberoende fast läge krets med en 2-läges spak.

Den nya FOX DHX sägs ha en mycket tystare dämpare än DHX2. Det får en MCU-bottenstötfångare för de sällsynta tillfällen då du maximerar resan. Fjäderkragen kan vridas för att justera förspänningen, och den har spärrar så att du räknar antalet förbelastningsklick du kör.

Liksom DHX2 får den nya DHX en fjäderhållare med full diameter med trådring och ett fjäderskydd på kroppen.

2022 fox dhx fabriksspolchock
FOX DHX Coil Shock har en hydraulisk topp-ut-funktion

Priser och tillgänglighet

FOX FLOAT X-chocken finns i Factory och Performance Elite-modellerna och säljs på $ 499- $ 569 USD / $ 699- $ 799 CDN / € 699 – € 799.

FOX DHX Coil Shock finns endast i fabriksmodellen och säljs till $ 549 USD / $ 769 CDN / € 759.

RideFox.com



Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.