Råd för att komma snabbare från TrainerRoad Cyklister för anställda

0 0


Att göra cyklister snabbare är mer än bara ett jobb för oss på TrainerRoad. Det är något vi tar personligen, eftersom många av oss bakom kulisserna här också är cyklister. Från professionella förare till absoluta nybörjare inkluderar TrainerRoad-anställda cyklister av alla förmågor och erfarenhetsnivåer. Sammantaget har vi lärt oss mycket om att bli snabbare, så vi frågade våra medarbetares idrottare om deras favoritlektioner de har lärt sig på vägen.


1. Lita på processen och följ planen

Jesse FortsonCopywriter, framgångsrika idrottare Podcast gäst, far till två

Uthållighetsfitness tar konsekvens över tiden, men jag försöker ofta göra för mycket, för snabbt. Mer är bättre, eller hur? Nej, och oundvikligen överväldiger detta min förmåga att återhämta mig, vilket leder till inkonsekvent träning – bara för att cykeln ska upprepa sig.

Istället litar jag på processen och tittar på helheten. I stället för att jaga kortsiktiga vinster över några veckor använder jag TrainerRoad för att skapa en långsiktig plan som hjälper mig att nå mina mål. Att med säkerhet följa planen har hjälpt mig att hålla mig konsekvent och lyfta min FTP från 290w till 325w den senaste säsongen.

2. Jämför dig inte med andra

Ming ChungProgramvara QA Analyst, början kriterium racer

Ibland är det lätt att bli avskräckt av snabbare kollegor. Jag började träna för ungefär ett och ett halvt år sedan och först började jag oroa mig för att jag skulle kunna sakta ner alla eller till och med känna att det inte var värt att träna alls eftersom jag redan var så långt efter. Jag spenderade för mycket tid på att jämföra mig själv med andra.

Nu jämför jag mina förbättringar med mig själv. Istället för att vara en källa till modlöshet har cyklar förbättrat mina relationer med vänner, gjort mig mer passande, lagt till struktur och rutin i mitt liv och i allmänhet ökat min lycka.

3. Använd motgångar som lektioner

Babs OwcaVarumärkesdesigner, cykelpendlare under lång tid, andraårs kritik och cyklocrossracer

Jag är väldigt ny på strukturerad träning. Den största lektionen jag har lärt mig (och fortsätter att lära mig) är att se motgångar och misslyckanden som lektioner. Till exempel kan jag kämpa med en sweet spot-träning för att jag inte åt tillräckligt eller klippa en träning på sena dagar för brist på mental fokus. Istället för att bli upprörd, tar jag det som en ny sak som jag lärde mig om mig själv som jag inte skulle ha vet annat, och jag förbättrar det nästa gång.

Babs Owca tävlar cyklocross

4. Lyssna på din kropp

Alden HartSenior Backend Software Engineer, cat 4 road racer

Det största jag har lärt mig de senaste åren är hur man lyssnar på min kropp för att förhindra överträning och utbrändhet. Jag har haft ett par gånger där jag träffade en vägg – jag kan inte slipa genom ett träningspass, och sedan lossnar hjulen verkligen och det är svårt att komma tillbaka till en träningsrytm.

Vanligtvis är allt som krävs en liten förändring – slå ner intensiteten för dagen eller välja en liknande men kortare träning. Det har gjort en enorm skillnad mot att hålla motivationen hög och utveckla min träning.

5. Ställ in saker i förväg

Ryan Standish – Customer Support Agent, pro MTB racer

För morgonträning gillar jag att ha allt klart med skor / handdukar / flaskor redo kvällen innan. Det sparar tid, särskilt när jag är groggy och knappt hittar fram till kaffemaskinen på morgonen. Detsamma gäller träningspass på eftermiddagen – om allt är inställt så att jag kan gå direkt i träning när jag är klar, det gör processen enklare och hjälper till att hålla mina eftermiddagar lite mer öppna.

6. Åta sig att starta varje träningspass

Meghan Kelley – Copywriter, utbildning och racing i 8 år

När min motivation börjar ta slut förbinder jag mig att börja träna och åtminstone klara det genom den första uppsättningen intervaller. Jag mår nästan alltid bättre när jag har börjat och slutar vanligtvis trots allt. Och även om jag inte gör det känns det bättre att få gjort något istället för att helt hoppa över min åktur, och det hjälper mig att hålla mig på rätt spår resten av träningsveckan.

7. Upprätta ett konsekvent schema

Nick KanwetzKundtjänstchef, 3 års utbildning och erfarenhet av racerlopp

Varje cyklist vet hur kraftfull den mentala sidan av saker kan vara. För detta ändamål skapar jag en träningstid som passar bäst för mitt schema och håller mig vid det varje dag. Det hjälper till med konsistens, och att forma den vanan kan vara superkraftfull för att hjälpa till med beredskap för varje träningspass. När du väl är i den rytmen känns det nästan svårare att hoppa över ett träningspass än att bara få det gjort. Träning gör också konsekvent saker för andra i mitt liv, eftersom de vet i förväg när jag inte kommer att vara tillgänglig varje dag.

8. Sov gott

Evan Clements Kundstödagent, elitracer

Jag började använda TrainerRoad 2017 och gick från en FTP på 281w till en topp på 344w förra säsongen, och den största träningskursen jag har lärt mig den tiden är att sova bra. Jag brukade förkorta sömnen för att träna mer, men jag vet inte vad jag tänkte. Dessa dagar går jag ganska mycket och lägger mig och vaknar konsekvent vid samma tid varje dag, och jag försöker ge mig själv möjlighet att sova minst 9 timmar. De flesta dagar kan jag vakna utan larm, och jag vill faktiskt stå upp istället för att sova i. Om jag avviker från min sovrutin påverkar det märkbart min träning och efterföljande återhämtning.

9. Framsteg är inte alltid linjär

Calla YarbroughProduktdesigner, ny cykling

Jag har en bakgrund i långdistanslöpning och simning, men att vara en främling för cykling var överväldigande. Det var så främmande för mig att jag inte visste var jag skulle börja. Tack och lov har TrainerRoad en mängd resurser, såsom blogg, podcast och forum. Jag använde Plan Builder, tog ett ramptest och slutförde en Sweet Spot-tur. Jag var fast.

Det har blivit en tävling med mig själv för att se hur jag kan förbättra mig, men en viktig takeaway är att framsteg inte alltid är linjära. Ibland blir jag lite för hårt på mig själv och försöker göra det bättre med varje träningspass, men även på tuffa dagar tänker jag på vad min kropp gör och hur bra träning får mig att känna. Jag älskar att bara gå på cykeln, ta reda på den och lära mig om min kropp och dess begränsningar.

10. Ha så kul

Ivy AudrainCommunity Manager, pro cyclocross racer, före detta kontinentala pro road racer

Den största lektionen jag har lärt mig under flera års träning är att jag blir snabbare när jag har kul. Detta innebär att omfamna det faktum att framsteg inte är linjär, och hitta motivation att alltid ha något att förbättra sig på.

Om jag verkligen bedriver skadliga metoder som försämrar mitt välbefinnande, som att ignorera trötthet eller underdrivning, omprövar jag hur jag kan uppnå mina mål på ett hälsosamt, balanserat sätt. Genom att ha kul och träna med glädje är jag snällare mot mig själv och i slutändan mer produktiv.



Varför idrottare runt om i världen använder TrainerRoad för att bli snabbare

Över 9 000 recensioner i App Store. Ett genomsnitt av 4,9 stjärnor. Högsta betyg för någon cykelträningsapp. Över 16 miljoner pass genomförda och räknar. 100 olika träningsplaner och över 2000 olika träningspass som används för att automatiskt skapa en anpassad plan för dina mål och erfarenheter. Allt för att vi fokuserar på en sak: att hjälpa dig att bli snabbare.

Vill du ha ännu mer bevis? Kolla in över 1700 berättelser och FTP-förbättringar för hur TrainerRoad har hjälpt idrottare att bli snabbare och utforska allt vi har för att göra dig till en snabbare cyklist på TrainerRoad.com.

Kolla in TrainerRoad





Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.