Ribble Dabbles i skivbromsar för triathlon med nya Ultra Tri Disc

0 0


För triatleter är djävulen alltid i detaljerna. Mellan aerodynamik, effektivitet, övergångar och alla typer av “vad händer” över en multidisciplinsport finns det många detaljer som kan vara spelbytare i ett lopp. Bromsarna du kör på din cykel är en av de detaljer som verkligen betyder något, särskilt över längre sträckor. Det brittiska varumärket Ribble behandlar detta med sin nya Ultra Tri Disc.

Ribbles nya Ultra Tri Disc-cykel ger all aerodynamik och kraft i fälgbromsen Ultra Tri-installationen med extra bromseffektivitet och förbättrad kontroll du får med skivbromsar.

Oavsett om det rullar över våta ytor eller på vägar där dina hjul är tvungna att ta upp damm och smuts, förblir skivbromsar pålitliga och konsekventa, vilket ger mer tid för ryttare att fokusera på trampning, hållning och andning, istället för att oroa sig över vad som kan hända när de pressa in bromshandtagen.

Ultra Tri Disc: The New Design

Ribble Ultra Tri Disc: bakre skivbroms

Ribble säger att Ultra Tri Disc är deras snabbaste cykel någonsin. Ramen är byggd av avancerat kol som har noggrant skulpterats för maximal aerodynamisk effektivitet. Den har justerbarhet som hjälper ryttare att hitta den perfekta passformen och positionen för att hålla hammaren nere över långa sträckor. Skivbromsalternativet möjliggör bättre kontroll, särskilt över mer tekniska banor, där även små beröringar på bromsen kan kosta dyra sekunder.

Ribble Ultra Tri Disc innehåller lagrings- och hydratiseringssystem i ramen för att maximera aerodynamisk effektivitet. Vid testet hade cykeln utrustad med ett triathlon-tillbehörspaket så mycket som 30% mindre drag jämfört med basen Ultra TT.

Ultra Tri Disc utrustad med Triathlon-tillbehörspaketet visade upp till 30,1% total cykeldragbesparing jämfört med basen Ultra TT och vanliga hydratiserings- och lagringssystem. Den slutliga CFD- och verkliga testningen visade en total besparing på cyklar och förare på upp till 2,2% och ett genomsnitt på 1,3% över en YAW-svep på -15 till +15 jämfört med den ursprungliga prototypen och riktmärket. Under en 25 mil platt bana vid 29 mph rakade cykeln 25 sekunder, hävdar ribble.

Ribble anpassade aerodynamiken för den nya skivbromsinstallationen med en nydesignad gaffel som flyttar luft förbi den främre bromsok för att ge en aerodynamisk kant över fälgbromsarna.

Ribble Ultra Tri Disc Front End

Byggnader och priser

Ribble listar Ultra Tri Disc-ramuppsättningen till en MSRP på $ 4,013. De erbjuder skräddarsydda byggnader som innehåller 16 färger och skarpa snygga lutningsalternativ för ett unikt utseende. Ribble erbjuder också populära byggnader från MSRP $ 4 062 till $ 8 125.

Oavsett vilken konstruktion du väljer lovar Ribble Ultra Tri Disc att vara snabb, aerodynamisk och den bästa bromsande tri-cykeln de någonsin har producerat.

För mer information, gå här.



Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.