Shimano Cargo e-cykeluppdatering för tunga laster + 220 mm rotorer

0 0


Shimano Cargo ger två topp EP8- och E6100 STEPS-e-cykelmotorer nya e-lastspecifika motorlåtar för att få ut mesta möjliga av pedalassisterande tunga lyft. Dessutom, med tillägget av massiva nya 220 mm-rotorer och de nödvändiga adaptrarna, kommer du att kunna föra tillbaka tungt lastad, eMTB eller gravity mountainbike till ett säkert stopp lättare. Nu med sina e-Cargo-drivenheter, utväxlingar och bromssystem upp till DIN 79010 teknisk standard hoppas Shimano Cargo att se ännu mer tillväxt inom alternativ bilfri transport …

Shimano Cargo, uppgradering av elcykel för att dra tunga laster

Shimano Cargo e-cyklar, kraftiga elektriska motorlastspecifika kraftlåtar, gjorda för tunga saker

I huvudsak kokade ner till firmware-uppgraderingar över standard EP8- och E6100-motorcyklar, Shimano Cargo innebär att du får ut mer av din last-e-cykel.

Shimano Cargo e-cyklar, tunga elektriska motorlastspecifika kraftlåtar

De lastspecifika drivenhetsmodellerna – DU-EP800-CRG och DU-E6100-CRG – får enkla gula CARGO-etiketter som anger deras förkonfigurerade tunga inställningar inuti.

Kompatibel med Shimanos vanliga mountainbike- och stadscykelväxeluppsättningar som Nexus interna navhjul, mekaniska eller elektroniska växlar + kassettkombinationer, Shimano Cargo kan också kopplas ihop med Shimanos lastgodkända bromssystem

Shimano Cargo e-cyklar, tunga elektriska motorlastspecifika kraftlåtar, gjorda för familjen

Shimano-ingenjörer utvecklade lastspecifika låtar efter att ha studerat de unika hanteringsegenskaperna och behoven hos e-Cargo-cyklar. Last firmware-inställningarna är optimerade för att få tunga laster upp till hastighet (upp till 250 kg) och hålla dem i rörelse. Du får fortfarande vanliga Eco-, Normal / Trail & High / Boost-pedalassistanslägen, men lastlåten justeras för att uppnå sitt maximala utgående vridmoment vid mycket lägre trampkadens och inmatare för åtdragningsmoment. Dessutom är inställningarna fortfarande helt anpassningsbara via Shimano e-Tube smartphone-appen.

Shimano Cargo e-cyklar, E6100 vs. EP8 tunga elektriska motorlastspecifika kraftlåtar,
E6100 Cargo (vänster) & EP8 Cargo (höger)

Jämförelse av de två lastenheterna har den nyare och lättare EP8 mindre inre motståndskraft, något tystare drift och högre vridmoment på 86 Nm, medan E6100 ger jämnare effekt / acceleration och max 60 Nm vridmoment till en lägre kostnad.

Båda synkroniseras med Alfine Di2-nav för smart startläge som kan ställas in på automatisk nedväxling när du slutar helt för att göra det lättare att flytta – eller till och med helautomatisk, kadensbaserad automatisk växling. Båda är också kompatibla med 408Wh, 514Wh eller 630Wh batterier eller andra kombinationer med hög energi batteri alternativ.

Shimano Cargo-versioner av dessa två motorer förväntas säljas för samma som de vanliga e-cykel- / eMTB-versionerna och kommer att finnas tillgängliga den kommande sommaren 2021.

(e) cykel.Shimano.com

Stora 220mm Shimano Deore / SLX MTB skivbromsrotorer

Stora 220mm Shimano Deore / SLX MTB skivbromsrotorer
6-bult RT66-LL (vänster) & Centerlock RT64-LL (höger)

Förutom nya Shimano Cargo-cykeldrivsystem (och Shimanos nya extra slitstarka Deore XT LinkGlide MTB-drivlinor) finns det också ett par nya mega-skivbromsrotorer för att stoppa tunga cyklar (& e-cykel) säkert. Dessa nya SLX 220mm-rotorer lovar 10% mer stoppkraft än de tidigare maximerade 203mm-rotorerna.

220 mm-rotorerna finns i SLX-nivå 6-bultar i ett stycke (SM-RT66-LL) eller tvådeligt Centerlock (SM-RT64-LL) med en legeringsbärare (ingen IceTech). De är kompatibla med alla Shimanos 2-kolvs och 4-kolvs bromsok, med nya adaptrar (SM-MA-F220P / PM / PL2 / PL) som passar dem till vilken kompatibel ram eller gaffel som helst. De nya 220 mm rotorerna kommer att kunna köpas i juni 2021.

bike.Shimano.com



Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.