Tio nyårsresolutioner som hjälper dig att bli en snabbare cyklist

0 0


Nyårs resolutioner kan vara en blandad påse. Alltför ofta är de ohållbara och leder till utbrändhet och besvikelse. Men att sätta smarta, mätbara och realistiska mål tidigt på säsongen kan underlätta meningsfulla och produktiva förbättringar under de kommande månaderna. Nå ditt bästa 2021 med våra tio bästa nyårsutbildningar.

10. Håll det roligt

Låt oss börja med en enkel upplösning som alltid ska styra din träning och racing, oavsett vem du är: ha kul. Det är därför vi gör detta i första hand, och om du håller dig roligt framför dig kan du vara produktiv och positiv under det kommande året.

Det är sant att inte varje minuts träning blir roligt eller enkelt. Men nästa gång du går på din cykel, ta en sekund för att uppskatta hur fantastisk din kropps förmåga är och hur roligt det är att helt enkelt åka och driva dig själv. Att motivera din träning med uppskattning och positivitet kommer att hålla dig upphetsad, ödmjuk och frisk, oavsett hur tuff din träning blir. Det är en vinnande formel för att bli snabbare.

9. Prova något nytt

Specialisering leder till framgång. Det är därför som TrainerRoad-träningsplaner är disciplinspecifika, vilket gör att du lämpar dig för ditt målevenemang. Men det finns verkligt värde i att gå utanför din komfortzon, så i år åtar du dig att utmana dig själv med något nytt.

Att testa nya saker kan innebära att man experimenterar med en helt ny disciplin i racing, eller så kan det vara så enkelt som att träna vid en annan tid på dagen, eller till och med att prova en racingstrategi som man normalt undviker. Oavsett vad det är, var specifik och håll dig själv ansvarig för att följa igenom. Rutiner är bra, men att byta upp saker kan löna sig på oväntade sätt.

8. Få en cykelpassning

Här är en låghängande frukt som för många av oss ignorerar: cykelpassning. Enligt vår intervju med expert Dr. Andy Pruitt bör varje cyklist granska deras passform årligen, om inte oftare, för vi är dynamiska och förändrade organismer. Vi tar det för givet att vår kondition förändras med träning, men när våra förmågor ändras så gör våra kroppar. Många cyklister ignorerar helt enkelt detta faktum, vilket leder till ohälsosamma, oekonomiska och ohållbara positioner som håller dem tillbaka och riskerar skada.

I år får du en cykelpassning med en ansedd montör. Det tar inte lång tid, det kostar mindre än ett nytt kit, och det kommer att göra din träning friskare och mer produktiv.

7. Prioritera återhämtning

Varje cyklist vet hur bemyndigande det känns att driva bortom gränser och att avsluta tuffa träningspass även när din kropp vill ge upp. Men detta kan ibland leda till en överbetoning av själva arbetet och en försummelse av den del som verkligen betyder något: återhämtning. Faktum är att medan dina träningspass tvingar din kropp att förbättras, är det under vila och återhämtning du faktiskt blir snabbare.

Prioritera återhämtning 2021. Gå och lägg dig tidigare, ta det lugnt på dina lediga dagar och motstå lusten att överdriva och slita dig. För många idrottare är denna enkla förändring det enskilt största sättet att förbättra.

6. Träna vid en lägre volym

Att lösa att träna mindre kan verka kontraintuitivt, men för många upptagna idrottare är träningsplaner med hög volym ohållbara. Planer med låg volym och mellanvolym är lättare att passa in i ditt schema, ger fler möjligheter till vila och möjliggör mer flexibilitet. Dessutom, eftersom de adresserar energisystem på ett fokuserat och avsiktligt sätt, förbereder de dig fortfarande effektivt för långa händelser. Många av våra framgångsrika idrottare står som bevis på att detta tillvägagångssätt fungerar.

Så i år, försök först med låg- eller medelvolymträning. Det är enkelt att lägga till extra träningspass om du vill, men du kanske tycker att den lättare träningsbelastningen faktiskt hjälper dig att nå dina mål.

5. Näring dig själv

Våra kroppar är kraftfulla maskiner och otroligt anpassningsbara. Men maskiner behöver bränsle och underhåll, och alltför ofta misslyckas vi med att ge dem det de behöver. Så i år, fokusera på att vårda din kropp.

Näring betyder mer än enkel tankning. Det betyder också att avlägsna skuld från matekvationen och erkänna att äta är en av de största nöjena i livet. Genom att hålla dig medveten om hur livsmedel får dig att känna dig både på och utanför cykeln, kan du naturligt dra till hälsosammare, hälsosammare energikällor utan att beröva dig den njutning maten kan erbjuda.

4. Spåra och fira dina förbättringar

Det finns ingen motivator som är mer kraftfull än att se dig själv bli snabbare. Men alltför ofta använder idrottare tävlingsresultat, Strava-segment och gruppturer som de enda markörerna för framsteg och saknar mer meningsfulla indikatorer. I år åtar sig att identifiera och fira mer subtila förbättringar som inte är beroende av externa faktorer.

TrainerRoads prestandaanalysverktyg är ett utmärkt ställe att börja. SeasonMatch är särskilt effektivt, vilket gör att du kan jämföra kraft-PRs från år till år med relativ tid inom träningssäsongen. Varje gång du ser framsteg, erkänn det och låt det motivera dig framåt mot fortsatt framgång.

3. Införliva styrka och mobilitetsträning

Det är ironiskt hur lätt det är att träna i timmar varje vecka, men försummar ändå bara några minuter för att bli fysiskt starkare. År 2021, förbinda dig att införliva lite enkelt styrka och rörlighet i din rutin.

Styrketräning för cyklister handlar inte om att bygga stora muskler. Det kan hjälpa dig att bli en mer effektiv, kraftfullare åkare och gynna din stabilitet när du klättrar och sprintar. Det kan hjälpa till att förhindra skador och kan till och med förbättra din uthållighet. Det är också enkelt att integrera i ditt träningsschema. Prova och se hur det fungerar för dig.

2. Fokusera på saker du kan kontrollera

Att vinna tävlingar är fantastiskt, men det är starkt beroende av externa faktorer. Vädret, andra ryttares handlingar och överraskande mekaniska problem kan alla ingripa, oavsett hur pass du är. Det är lätt att låta dessa besvikelser få dig ner, men i år kan du prova ett nytt tillvägagångssätt. Mät framgång i saker du kan kontrollera.

Istället för att dröja vid ett nedslående tävlingsresultat, kontrollera din kraftinformation för PR. Identifiera smarta taktiska beslut du tog, klättringar som du har kommit över med tävlingsledarna och hörn du tog med bra teknik. Genom att bedöma framgång på de saker du kan kontrollera och förbättra kan du tydligare identifiera vad du gör rätt och målmedvetet förbättra de saker du gör fel.

1. Följ en långsiktig strukturerad träningsplan

Slutligen finns det en upplösning som kan ge utdelning året runt, och den är också lätt att införliva. Det är den enda förändringen i din utbildning som verkligen kommer att avslöja vad du kan, och skapa en grund för varaktig framgång. Gör 2021 till det år du följer en strukturerad träningsplan på lång sikt.

Plan Builder gör det enkelt att skapa en säsongslång träningsplan runt dina evenemang och schema. Och oroa dig inte, alla saknar ett träningspass då och då, men Outside Workouts och Group Workouts gör det roligt och enkelt att slutföra så många av dina schemalagda träningspass som möjligt. Genom att följa en strukturerad plan genom bas-, bygg- och specialfaser utvecklar du hållbar, långvarig kondition och släpper loss din fulla potential. Gör detta till ditt år.


Varför idrottare runt om i världen använder TrainerRoad för att bli snabbare

Över 9 000 recensioner i App Store. Ett genomsnitt av 4,9 stjärnor. Högsta betyg för någon cykelträningsapp. Över 16 miljoner pass genomförda och räknar. 100 olika träningsplaner och över 2000 olika träningspass som används för att automatiskt skapa en anpassad plan för dina mål och erfarenheter. Allt för att vi fokuserar på en sak: att hjälpa dig att bli snabbare.

Vill du ha ännu mer bevis? Kolla in över 1700 berättelser och FTP-förbättringar för hur TrainerRoad har hjälpt idrottare att bli snabbare och utforska allt vi har för att göra dig till en snabbare cyklist på TrainerRoad.com.

Kolla in TrainerRoad





Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.