Topp tio träningstips från Amber Pierce 2020

0 2


Under det senaste året har Ask a Cycling Coach Podcast-värd Amber Pierce erbjudit nyckelvägledning för att hålla sig motiverad, träna färdigheter och skapa en hälsosam och hållbar träningsprocess. Om du saknade dem första gången, eller bara behöver en snabb uppdatering, här är de tio bästa träningsupphämtningarna som Amber ges på podcasten (hittills!).

10. Basutbildning för sinnet

Amber rekommenderar att närma sig färdigheter fungerar ungefär som vi närmar oss träning och kondition; bygg först förtroende för dina grundläggande färdigheter och arbeta sedan stadigt med mer utmanande och specialiserade färdigheter närmare dina mål. När du förstärker dina grundläggande färdigheter är det som basutbildning för sinnet. Den mentala basen du bygger hjälper dig att vara mer självsäker och förberedd när det är dags att arbeta med knepigare färdigheter.

9. Inlärningszonen

Det finns en bra plats för att arbeta med färdigheter som Amber kallar Lärande zon. Inlärningszonen är precis tillräckligt långt utanför din komfortzon för att det krävs avsikt att arbeta igenom färdigheten, men inte så långt ut att du känner dig rädd eller nervös när du tränar. Om du är för långt ifrån inlärningszonen och du kämpar för rädsla, har du större risk att skadas, och det är osannolikt att du behåller en ny kompetensuppsättning. Du vet att du befinner dig i Learning Zone när du känner dig upphetsad och engagerad.

8. Chase Performance

När det gäller näring rekommenderar Amber att man fokuserar på näring snarare än begränsning, så att du alltid har tillräckligt med bränsle för att jaga prestanda och bygga en stark motor. När du tar detta tillvägagångssätt för att tanka, kommer din kropp att hitta ett naturligt sätt att optimera din vikt och kroppssammansättning, och den kommer aldrig att bli underdriven. Jagprestanda hjälper dig också att bygga en starkare och mer robust motor, vilket kan hjälpa dig att komma snabbare och vinna lopp.

Ambers näringsprinciper

7. Att svara på off-bike stress

Varje cykelstress du upplever hela dagen kan påverka hur du känner dig under träningen. Med det sagt, eftersom stress ofta är inkonsekvent, är det svårt att förutsäga exakt hur stress kan påverka dig eller när det kommer att hindra dig från att träna. Om du måste göra massor av justeringar i farten för att tillgodose fluktuationer i stress är det okej. När stress kommer i vägen för dina schemalagda träningspass, sänka intensiteten, välj ett enklare alternativ eller ta ledigheten för att istället fokusera på återhämtning.

6. Du behöver inte behärska cykelhanteringsfärdigheter

Du behöver inte uppnå behärskning för att vara en skicklig teknisk ryttare eller en stark cykelhanterare. Som Amber uttrycker det handlar kunskapsarbetet om att komma in på inlärningskurvan, vart det än befinner sig, och engagera sig i det så att du kan fortsätta att förbättra i din egen takt. Det finns utrymme för alla att fortsätta förbättra, och oavsett hur liten förbättringen är, det kommer att hjälpa dig att öka ditt självförtroende och komfort på cykeln.

5. Framsteg är inte linjärt

Under en hel träningssäsong är det osannolikt att du kommer på en uppåtbana från början till slut. Din FTP kan variera ibland, eller effekterna av daglig stress och åtaganden kan hindra dig från att avsluta varje träningspass i din träningsplan. När detta händer, känn dig inte pressad att lägga till mer volym eller klämma i ytterligare träningspass. Den långa och säkra vägen till förbättring tar tålamod, men det är det bästa sättet att komma dit du behöver vara, och oftare än så är det faktiskt inte det snabbaste.

4. Vad betyder det att vara tuff?

Medan mental seghet och uthållighet båda är viktiga färdigheter i cykling, är det viktigt att inte förväxla negativ självprat med att vara tuff. Att vara tuff är inte att vara svårt mot dig själv eller luta dig mot negativitet när du inte presterar som bäst. Istället är att komma från en plats med positivitet, nyfikenhet och entusiasm ett hållbart sätt att driva verklig seghet och motståndskraft, bland de många utmaningarna med träning och racing.

3. Skapa vanor inte regler

Istället för att ställa in strikta begränsningar eller regler för dig själv, försök bygga vanor istället. Vanor är lättare att upprätthålla över tiden, och i slutändan är de mer effektiva. Att bygga upp en vana är också mindre mentalt beskattande än att försöka behålla en regel och ett mer positivt sätt att närma sig din träning.

2. Konsistens är nyckeln

Medan en enorm dag i sadeln kan kännas riktigt produktiv, är konsekvens över tid mycket mer påverkande för din utveckling. Framsteg tar tid och de vanor och träningspass du gör varje dag är det som gör dig till en snabbare och starkare cyklist. Om du vill arbeta med konsistens, försök att genomföra ett hållbart träningsregiment som du vet att du kan behålla de flesta dagar.

1. Utveckla ett tillväxtstänkande

Att främja ett tillväxtstänkande kan hjälpa dig att uppnå dina mål och utveckla en mer hållbar relation med träning. För att börja utveckla ett tillväxtstänkande rekommenderar Amber att man fokuserar på processmål i motsats till utfallsmål. Du kan inte förutsäga eller kontrollera utfallsmål, som att vinna lopp, men du kan styra de processmål som kan hjälpa dig att vinna lopp. Att spåra dina processmål i en träningsdagbok är ett utmärkt sätt att hålla reda på dina framsteg och en bra resurs att ha när du vill se tillbaka på hur mycket du redan har vuxit.


Varför idrottare runt om i världen använder TrainerRoad för att bli snabbare

Över 9 000 recensioner i App Store. Ett genomsnitt av 4,9 stjärnor. Högsta betyg för någon cykelträningsapp. Över 16 miljoner pass genomförda och räknar. 100 olika träningsplaner och över 2000 olika träningspass som används för att automatiskt skapa en anpassad plan för dina mål och erfarenheter. Allt för att vi fokuserar på en sak: att hjälpa dig att bli snabbare.

Vill du ha ännu mer bevis? Kolla in över 1700 berättelser och FTP-förbättringar för hur TrainerRoad har hjälpt idrottare att bli snabbare och utforska allt vi har för att göra dig till en snabbare cyklist på TrainerRoad.com.

Kolla in TrainerRoad





Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.