TRed bygger superljus

0 3


TRed har en helt ny superlätt, begränsad upplaga utveckling av deras Aracnide titanium vägcykel som heter REA Titanide. Rea är utvecklad av deras FoU-division under de senaste två åren och är den första T ° Red-cykelramen som officiellt får ett TOOT Engineering-verkstadsmärke som tar sitt hantverk av metallcyklar till nya nivåer, eller snarare nya lågar – helt specialbyggd ordning och tillgänglig med ett antal alternativ som undergräver UCI 6,8 kg viktgräns … under 6,3 kg med en effektmätare, under 6,1 kg utan …

TRed REA Titanide begränsad upplaga superljus titanium vägcykel

Känd för att bygga helt anpassade cyklar i stort sett vilket material som helst – aluminium, stål, titan och kol – deras hantverk verkar verkligen lysa bäst i metallarbeten. Och medan unika slangar, formning och parametriskt optimerad geometri och körkvalitet gör sina cyklar distinkta, vet TRed att köpare ofta ignorerar tekniska detaljer och innovation, och faller tillbaka till en enda stat: komplett cykelvikt.

Så de har återigen blivit superlätta …

TRed Rea Titanide ti landsvägscykel, superljus anpassad limited edition titanium road superbike, namn
c. T ° Röd

TRed namnge sitt nya lätta cykelprojekt Rea – efter den mytologiska mamman till Zeus, en av de tolv forntida grekiska titanerna, eller mer lämpligt en av de sex Titanide-kvinnorna – dotter till den ursprungliga jordguden Gea & himmelguden Urano. Hon var rebellen som föddes och slutligen etablerade de olympiska gudarna.

TRed Rea Titanide ti landsvägscykel, superljus specialbegränsad upplaga titanium road superbike, komplett vinklad

T ° Red talar om Rea som den ursprungliga hjältinnan, en stark och modig Titanide, men också som något en förbjuden. Det är där superljuset kommer in, förbjudet av UCI för konkurrens som faller under deras 6,8 kg viktgräns. Tre Rea-specialbyggnader finns tillgängliga från 6,1-6,9 kg beroende på vad du letar efter på en superbike!

Superlight anpassad vägcykel – tekniska detaljer

TRed Rea Titanide ti racercykel, superljus anpassad begränsad upplaga titanium road superbike, ramuppsättning

Detta är inte den första otroligt lätta metallcykeln från TRed. Vi har redan sett superljuset 6,6 kg Aracnide Acciaio OOL stålskivbromscykel och ett antal andra lätta cyklar av alla slag före det. Men den här nya Titanium Rea-familjen är unik när det gäller att sammanföra T ° Reds all-italienska TOOT Engineering-utvecklingsverkstad som drivs av Romolo Stanco och vara den första ramen i sig för att få TOOT-verkets labbet.

Den här begränsade upplagan Rea Titanide (endast 21 kompletta cyklar kommer att göras) delar samma lätta ti-ram som resten av den nya Rea-familjen, och innehåller många av samma optimeringar som vi såg under den senaste Aracnide A03 titanium vägcykel – har precis tagits till nästa nivå. Rea Titanide får också en speciell sandblästrad titanfinish med handspegelpolerad grafik.

TRed Rea Titanide ti racercykel, superljus anpassad limited edition titanium road superbike, ramdetaljer

Rea-ramen är TIG-svetsad från det som TRed kallar Four.Ti titanium, en blandning av noggrant formade, patenterade lätta ti-slangar med bottenfäste, utfall och huvudrör tillverkade av solida block av 6/4 titan.

TRed Rea Titanide ti racercykel, superljus specialbegränsad upplaga titanium road superbike, T47 BB

BB är en beprövad modern T47-gängad bottenfäste, utfall är 12 mm genomgående axlar med utbytbara spärrhängare och plattmonterade skivbromsflikar, och det avsmalnande huvudröret får inbearbetade lagerförstärkningar och är byggd för att integrera helt intern kabeldragning.

TRed Rea Titanide ti racercykel, superljus anpassad limited edition titanium road superbike, intern kabeldragning

Kablar dirigeras helt internt genom en ultralätt, handgjord i Spanien Darimo-kolfiber i två delar Ellipse-cockpit som fortfarande möjliggör justerbarhet med allt gömt inuti. Därefter inuti ett Deda DCR-headset-system som fortfarande håller det mer snygga, övre lagret med mindre diameter.

Slutligen är TOOT T20D-gaffeln också unik, utvecklad i ett nära förhållande med Dedacciai, för att tillåta den bakre bromsledningen i nedröret, samtidigt som den främre bromsen styrs till gaffeln. Intressant igen, föredrar TRed att använda traditionell bromsvajermanövrering för att styra de lätta men kraftfulla JuinTech GT mekaniska 4-kolvs skivbromsar med 160 mm rotorer.

TRed Rea Titanide ti racercykel, superljus anpassad begränsad upplaga titanium road superbike, Darimo integrerad cockpit

Geometri är helt anpassad med Rea, med TReds patenterade LeHonard parametriska designprogramvara för att skräddarsy både passform och körkvalitet individuellt för varje köpare – erbjudande Xtreme rasinriktad eller Sport allround-geometrier är en utgångspunkt.

TRed Rea Titanide – Kompletta cykeldetaljer

TRed Rea Titanide ti racercykel, superlight anpassad limited edition titanium road superbike, Red AXS eeWings drivlina

För att få den begränsade upplagan Rea Titanide så lätt som möjligt, ger TRed denna cykel ett passande premiumljus, superbike-specifikation … börjar med en SRAM Red AXS mekanisk bromsgrupp.

TRed Rea Titanide ti landsvägscykel, superljus anpassad limited edition titanium road superbike, Gelu Darimo cockpit

Fler Darimo-kolkomponenter hjälper till, som den nya T2 15mm SB sadelstolpe & den där galna 4g klämma i kolstolpe, toppad av en Gelu-kolsadel. Det får en speciellt färdig Cane Creek eeWings ti vevsats med matchande grafik, vad som verkar vara en Sigeyi AXO kraftmätarspindel och 48 / 35T Carbon-Ti kedjedrev.

TRed Rea Titanide ti racercykel, superljus anpassad limited edition titanium road superbike, rör

Hjulen är TOOTs egna Yottalight 32 mm djupa 3KT kolrör med Vittoria Corsa Speed-däck limmade på.

TRed Rea Titanide ti racercykel, superljus anpassad limited edition titanium road superbike, 6,3 kg vikt

Slutresultatet av allt detta är denna 55 cm Rea Titanide som TRed skickade oss ett foto av att hänga på vågen på bara 6.290 g.

Andra lätta anpassade TRed Rea-byggalternativ

TRed Rea Titanide ti racercykel, superljus anpassad begränsad upplaga titanium road superbike, komplett

Utöver Titanide är Rea Urano och Rea Gea-byggnader också möjliga att dela samma lätta ti-ram. Urano blir ännu lättare – ner till 6,1 kg (55 cm) med kol TOOT-vevar och Chris King BB, men ingen effektmätare, plus ännu lättare TOOT-rörformiga hjul med kolnav. Gea-byggnaden är mer av en vardaglig superbike med en påstådd vikt på 6,9 kg (55 cm) med en Force AXS-grupp, TOOT-kolvvevar, Rotorlegeringskedjedrev, TOOT-cockpit och TOOT OOL X-Tech slanglösa hjul med kolnav.

Prissättning är dyrt som förväntat och tillgänglig på begäran beroende på dina specifika byggintentioner. Men kompletta TRed Rea superljus titanium cykelbyggnader börjar från 8990 €.

TRedBikes.com



Source link

Lämna en kommentar

Mailadressen kommer inte att visas.